آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

تاریخچه پشم سنگ – ایران پارس

2018,04,16
تاریخچه پشم سنگ - ایران پارس

به یاد داشته باشید : مواد مختلف سازنده عایق پشم سنگ مزایا و معایبی دارد که به کاربرد خاص آن بستگی دارد.برای تعیین انتخاب محصولات وبررسی تکنیک های نصب آن همیشه مشورت با یک مشاور حرفه ای مشورت کنید.
تاریخچه پشم سنگ
پشم سنگ برای اولین بار در سال 1840 در ولز توسط ادوارد پری ساخته شده بود. اما از آنجائیکه راهکاری برای انسجام آن صورت نگرفته بود کوچکترین نسیمی موجب شناور شدن الیاف مضر پشم سنگ برای سلامتی انسان در هوا می شد. پشم سنگ برای اولین بار به صورت تجاری در سال 1871 در جورجزمارینهوته در اوسنابروک، آلمان تولید شد.
تولید پشم سنگ
پشم سنگ در کوره از سنگ مذاب در دمای حدود 1600 درجه سانتی گراد است که از طریق آن یک جریان از هوا یا بخار دمیده است تشکیل شده است.
محصول نهایی یک توده از الیاف خوب و در هم تنیده با قطر معمولی از 6 تا 10 میکرومتر است. پشم سنگ معمولا شامل چسب و روغن برای کاهش گرد و خاک حاصل ار آن است.
طریقه استفاده از پشم سنگ
الیاف پشم سنگ اگر به صورت منفرد مورد استفاده قرار بگیرد میتواند عایق حرارتی بسیار خوبی باشد ، این الیاف اگربه صورت رول و ورق های فشرده مورد استفاده قرار بگیرند قابلیت پارتیشن هوا را دارند که میتواند به بهترین شکل عایق حرارتی عالی و جذب کننده صدا باشد.
مواد پشم سنگ اگرچه در مقابل آتش کاملا ایمن نیست اما مقاومت پشم سنگ در برابر آتش آنرا به عنوان مصالح ساختمانی مناسب برای حفاظت از آتش در مواقع حساس و ضروری مبدل کرده است که به شکل اسپری ضد حریق در حفره های داربست استفاده می شود.
از کاربردهای دیگر پشم سنگ می توان به استفاده از آن در پانل رزین باند به عنوان پرکننده لنت های ترمز در پلاستیک در صنعت خودرو و به عنوان فیلتر کردن یک رسانه و یک محیط رشد خوب در کشت هیدروپونیک اشاره کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments