آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

عایق پشم سنگ

2018,04,16
عایق پشم سنگ

الیاف پشم سنگ معدنی توسط انسان ساخته می شود. در حال حاضر در دنیا اکثر قریب به اتفاق برای عایق کاری از پشم سنگ استفاده می شود. عایق پشم سنگ بسیار شبیه عایق پشم شیشه است ولی با این وجود با تغییر دادن مواد معدنی در آن خواص این عایق تغییر پیدا کرده است. در اویل سال 1960 میلادی محققان متوجه شدند پس از چند تغییر در در فرآیند تولید عایق پشم سنگ و همپنین شیوه های حمل و نقل مناسب، عایق پشم سنگ می تواند به عنوان یک بستر برای رشد گیاهان نیز باشد. عایق پشم سنگ در حال حاضر به عنوان یک بستر هیدروپونیک به فروش می رسد.

عایق پشم سنگ ذوب شده سنگ بازالت است که پس از نخ ریسی بصورت الیاف در می آید. بلافاصله پس از ریسندگی چسب به الیاف اضافه می شود و آن را فشرده می کند که پس از آن با فشار تبدیل به بلوک هایی می شود که حمل و نقل آن آسان باشد.

همه عایق های پشم سنگ مثل هم نیستند. بهترین عایق پشم سنگ از سنگ بازالت خالص تهیه می شود که دیاباز نیز نام دارد. دیاباز یک سنگ معدنی بی اثر است. چندین نوع عایق پشم سنگ وجود دارند که از ذوب شدن بیش از حد سرباره بدست می آیند. این پشم سنگ ها به نسبت از فلزات بیشتری برخوردار هستند. عایق های پشم سنگ با کیفیت می بایست از یک قطر الیاف یکنواخت برخوردار باشند.

مهمترین درجه کیفیت یک عایق پشم سنگ خوب این است که بصورت یکنواخت می بایست خیس شود. عایق خوب زهکشی خوب در عایق کاری بسیار موثر است.

خصوصیت ترشوندگی پشم سنگ ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. الیاف عایق پشم سنگ بصورت طبیعی بدلیل وجود فرآورده های نفتی آبگریز بوده و آب را از خود دفع می نماید. در عایق های پشم سنگ با کیفیت مواد روغنی معدنی در فرآیند تولید حذف می شوند و بجای آن عوامل خیس کننده مذاب بجای آنها قرار می گیرد.

عایق پشم سنگ به عنوان بهترین عایق باغبانی است و براحتی رطوبت را در خود جذب می کند. البته می بایست توجه داشت که کیفیت پشم سنگ بستگی به فرآیند تولید آن دارد. متاسفانه برخی از تولید کنندگان عایق پشم سنگ براحتی با اضافه نمودن برخی مواد شیمیایی در عایق پشم سنگ، کاری می کنند که این عایق آبگریز بنظر برسد. ولی این عایق بدلیل اینکه به طور منظم رطوبت را در خود نگه نمی دارد، از کیفیت خوبی برخوردار نخواهد بود.

بهترین را تشخیص عایق پشم سنگ خوب آن است که آنرا تست نمایید. اگر پس از خیس شدن رطوبت بصورت یکنواخت در آن پخش شد، از کیفیت خوبی برخوردار است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments