آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

پشم سنگ چیست

2018,04,16
پشم سنگ چیست

پشم سنگ که معادل انگلیسی آن rock wool insulation می باشد دارای کاربرد های مختلفی در صنایع گوناگون می باشد. مهمترین کاربرد پشم سنگ برای کاهش هزینه انرژی می باشد به همین دلیل این عایق حرارتی به عنوان یک دوستار محیط زیست محسوب می شود. پشم سنگ به عنوان یک عایق حرارتی طبقه بندی می شود و با توجه به تحمل درجه حرارت بالا که حدودا به بالای 700 درجه سانتیگراد می رسد می تواند یک دیواره مستحکم در برابر آتش و صدا فراهم آورد.

پشم سنگ دارای ویژه گی ها و خواص مختلف می باشد که در زیر به برخی از ویژه گی ها و خواص پشم سنگ اشاره شده است:

خواص مهم پشم سنگ

پشم سنگ دارای خاصیت آکوستیکی می باشد و با جذب صدا باعث می شود که کمترین صدا را از خود عبور دهد از این رو می تواند به عنوان بهترین عایق در مواردی که می خواهیم آلودگی صوتی در کمترین مقدار خود باشد از این ماده استفاده نماییم.

پشم سنگ دارای خاصیت ضد حریق می باشد این بدان معناست که با توجه به اینکه این ماده از درجه حرارت ذوب بالا برخوردار می باشد از این رو در صورتی که در هر کاربردی از پشم سنگ استفاده نماییم در صورتیکه آتش بگیرد، حرارت را منتقل نمی کند از این رو می تواند در سازه های مختلف به بهترین نحو قابلیت ضد حریقی خود را نشان دهد.

پشم سنگ بر خلاف عایق های حرارتی دیگر مثل پشم شیشه باعث آسیب رسیدن به پوست آنسان نمی شود. زیر خیلی از عایق های حرارتی مثل پشم شیشه در صورت تماس با دست باعث خارش شدید آن می شوند ولی عملکرد پشم سنگ روی دست بدین صورت نمی باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments