آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

تصورات غلط در رابطه با عایق پشم شیشه چیست؟

2018,11,18

عایق پشم شیشه یک عایق ساخته شده از شیشه های بازیافتی، سنگ آهک، خاکستر سودا و شن و ماسه است که در معرض دمای بالا هستند. این ماده شامل تعدادی الیاف است که بسته به تراکم مواد و کاربرد آنها در رول ها، اسلب های سفت و سخت ساخته می شود. گرچه وزن سبک، عایق پشم شیشه باعث چگالی، مقاومت و دوام زیادی می شود. پشم شیشه نه تنها برای عایق حرارتی بلکه در عایق صدا نیز استفاده می شود.

یکی دیگر از قدرت بالقوه محصول، تطبیق پذیری آن می باشد، زیرا می توان عایق پشم شیشه را در تعدادی سطوح از جمله دیوارهای حیاط ، دیواره حفره و عایق های کف استفاده کرد. اغلب هنگام کار در دماهای نسبتا بالا انتخاب می شود، زیرا می تواند تا دمای 230 درجه سانتی گراد مقاومت کند و به عنوان یک ماده غیر قابل احتراق طبقه بندی می شود. آنچه که در محیط زیست آن را بهبود می بخشد این واقعیت است که قابل بازیافت می باشد، و می تواند مورد استفاده مجدد قرار گیرد در صورتی که در شرایط خوب نگهداری شود. عایق پشم شیشه به طور گسترده ای به عنوان مواد عایق در جهان استفاده می شود.

رایج ترین تصورات غلط درباره  عایق پشم شیشه :

اشتباه شماره 1 – عایق پشم شیشه رادیواکتیو و حاوی آزبست است.

آزبست (پنبه نسوز) تأثیرات جدی در سلامت دارد و در بعضی موارد باعث ایجاد سرطان ریه می شود.اغلب در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه استفاده از آزبست در ساختمان ها ممنوع می باشد، بنابراین نمی توان نه تنها به صورت مستقل بلکه به عنوان جزئی از مواد در سایر محصولات ازآن استفاده کرد.

به این معنی است که استفاده از عایق پشم شیشه در هر کشوری ممنوع است، اما برعکس، یکی از رایج ترین عایق ها در بسیاری از کشورها در سراسر جهان عایق پشم شیشه می باشد. همچنین این ماده عایق را نمی توان به عنوان رادیواکتیو در نظر گرفت زیرا شن و ماسه هم دارای میزان بسیار کمی رادیواکتیو طبیعی می باشند.

عایق پشم شیشه

اشتباه شماره 2 – عایق پشم شیشه یک خطر سلامتی برای انسان می باشد.

بسیار مهم است که تاکید داشته باشیم، اگر چه برخی از تحریکات پوستی ممکن است اتفاق بیفتد، این واکنش ها آلرژیک نیستند، اما کاملا طبیعی هستند، به این معنی که این مشکل به راحتی می تواند با آب حل شود. با این حال، در هنگام برخورد با هر ماده ای که در هنگام نصب، گرد و غبار تولید می کند ، توصیه می شود از تجهیزات حفاظتی اولیه مانند دستکش های محافظ و ماسک صورت استفاده کنید.

به سادگی با توجه به تمام نگرانی های ذکر شده در مورد پشم شیشه، این محصول در سالهای بسیار مورد بررسی قرار گرفته است، در حالیکه چندین هزار مطالعه موجود نشان داده است که این نوع عایق برای تولید و استفاده ایمن است. این مطالعات توسط گواهینامه های مناسب پیگیری شده اند که ثابت می کنند به عنوان مواد خطرناک طبقه بندی نشده اند.

اشتباه شماره 3 – عایق پشم شیشه برای محیط زیست خطرناک است.

تصورغلط و نادرست در مورد عایق پشم شیشه به تاثیر آن در محیط زیست اشاره دارد، که از طریق مقدار انرژی مورد نیاز برای تولید مواد نشان داده می شود. اغلب اعتقاد بر این است که مقدار زیادی از انرژی به تولید این نوع عایق سرمایه گذاری می شود که تنها باعث افزایش سوخت های فسیلی  و گازهای سمی تر در جو می شود. با این حال، در اینجا بسیار مهم است که به کل چرخه زندگی عایق، از فرایند تولید تا پایان عمر آن نگاه کنید.

اساسا، هر چند که یک مقدار از انرژی برای تولید این ماده استفاده می شود، اما پس از نصب، مقدار قابل توجهی از انرژی را در طول عمر آن صرفه جویی می کند، در نتیجه تعادل را حفظ می کند. در نهایت با عایق بندی پشم شیشه ای که به درستی نصب شده باشد، به صرفه جویی بیشتر انرژی نیاز دارید تا این محصول برای اولین بار به لیست ساختمان های سبز ، به معنای انرژی کارآمد افزوده شود.

در نهایت، عایق پشم شیشه و عایق صوتی و حرارتی پشم سنگ ، غیر سمی، قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست، مصون در برابر نفوذ و رشد آفت، قارچ، باکتری و حشرات موذی می باشد، هم چنین دارای تحمل حرارتی حدود 850 درجه سانتیگراد است.

جزئیات پروژه خود را برای ما ارسال کنید ما بهترین قیمت را برای محصولات عایقی ارائه می دهیم. از سایت ایران پارس بازدید کنید و محصولات مختلفی که می توانید برای پروژه عایق بندی خود استفاده کنید، مورد بررسی قرار دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
3.3 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments