آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

در چه جاهایی از عایق پشم سنگ می بایست استفاده شود؟

2018,04,14

نکات و مکان استفاده از عایق خانگی

از عایق بندی دیوارها، سقف ها و لوله های خانه به عنوان مانعی در برابر اثرات تغییرات شرایط محیطی برمنزل، حفظ تعادل دما داخل منزل و کاهش هزینه انرژی استفاده می شوند.قبل از استفاده از عایق ها، بهتر است که انواع آن را بشناسید و اینکه بدانید که  در چه مکان هایی و به چه صورتی استفاده کنید.

عایق بندی دیواره ها و سقف ها، امروزه در تمامی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع می توان گفت برای بدست آوردن بازخورد بهتر، توصیه میشود که تمامی سطوح را عایق بندی کنید اما خب این مساله همیشه برای هرکسی امکان پذیر نیست. انواع عایقی که قصد استفاده از آن را دارید، به عوامل متعددی مانند شرایط محیط، مکان استفاده و غیره بستگی دارد مثلا برای مکان هایی که در معرض آتش سوزی قرار دارند، از پشم سنگ استفاده می کنند.

در ادامه قصد داریم تا نکات و مکان های عایق بندی را که باید در نقاط مختلف منزل، آن ها را رعایت کنید، بیان نماییم.

نکات و مکان های عایق بندی قسمت های مختلف منزل

  1. عایق بندی اتاق زیرشیروانی

اگر قصد عایق بندی اتاق زیر شیروانی منزل خود را دارید، بهتر است از عایق های شل استفاده کنید. این نوع عایق ها، اولا اینکه هزینه کمتری دارند و بعد با توجه به اینکه گوشه های زیادی در اتاق های زیرشیروانی وجود دارد، بهتر و سریعتر می توان آن ها را پوشاند.

  1. عایق بندی مجراهای هوا

کانال های هوا بهتراست به منظور کاهش هدررفت انرژی از داخل آن ها، عایق بندی شوند.  اگر قصد عایق بندی کانال های هوا را دارید، آن ها به گونه ای اول در ساختمان خود قرار دهید که بعدا کمتر به زحمت در عایق بندی بیافتید.

  1. عایق بندی سقف کاذب

سقف های کاذب با کیفیت، خودشان به نوعی عایق می باشند. اما توصیه می شود که بین سقف کاذب و اصلی منزل خود، از عایق های نسوز پشم سنگ استفاده کنید.

  1. عایق بندی دیوارها مخصوصا ساختمان های جدید

هنگام بازسازی ساختمان، یکی از بهترین زمان ها برای عایق بندی دیوارها می باشد. عایق بندی دیوارها نقش بسزایی در کاهش هدررفت انرژی دارند مخصوصا که امروزه ضخامت دیوارها خیلی کمتر از گذشته شده است. قبلا که امکان استفاده از انواع عایق برای همه افراد مهیا نبود یا با کاربرد عایق ها آشنایی نداشتند، کمتر کسی به فکر استفاده از آن ها بین دیوارها می افتاد ولی امروزه به راحتی می توان با نوعی فومی، دیوارها خیلی سریع عایق بندی کرد.

البته اگر در حال ساخت ساختمان جدیدی هستید، به جای فوم می توانید از پنل ها برای عایق بندی دیوارها استفاده کنید.برای اینکه از اول اقدام به انجام این کار می کنید، هزینه به مراتب کمتری را برای شما خواهد داشت.

  1. عایق بندی فوندانسیون منزل

عایق بندی فوندانسیون منزل علاوه بر مزایایی که تا به حال بیان شده است، می توان نفوذ حشرات و رطوبت را به حداقل مقدار ممکن برساند. مانند دیوارها، اینکه شما چه زمانی قصد عایق بندی دارید، می توانید از فوم ها یا پنل های عایقی استفاده کنید ولی اصولا در هنگام ساخت ساختمان جدید از پنل ها به منظور افزایش بهره وری و بدست آوردن نتیجه دلخواه و بهتر استفاده می کنند.

  1. عایق بندی زیرزمین

نوع عایقی را که قصد استفاده از آن را در زیرزمین دارید، به این بستگی دارد که قبلا آیا این قسمت را عایق بندی کرده اید یا خیر. از آنجا که زیرزمین ها در تمامی منازل، مکان موتورخانه و دیگ های بخار می باشند، عایق بندی می تواند میزان هدررفت انرژی و حرارت را  و در نتیجه هزینه پرداخت انرژی توسط اهالی منزل را به شدت کاهش دهد. در عایق بندی زیرزمین، علاوه بردیوارها، بهتر است که لوله ها و دیگ ها و دیگر قسمت هایی را که حرارت از آن ها اتلاف می شود را عایق بندی کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments