آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

آموزش عایق کاری لوله های آب گرم و سرد در ساختمان

2018,11,18

عایق کاری لوله های آب سرد و گرم در ساختمان ها بسیار اهمیت دارد . عایق کاری لوله های آب سرد معمولا برای جلوگیری از یخ زدگی آب انجام می شود وهم چنین از عایق کاری برای لوله های آب گرم برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی بیشتر استفاده می شود .

کاربرد عایق کاری لوله های آب  

در تاسیسات ساختمان ها برای جلوگیری از مصرف سوخت اضافی، باید از اتلاف گرما در قسمت های مختلف تاسیسات در ساختمان ها جلوگیری شود و گرمای ایجاد شده بایستی به سمت اتاق ها و سایر قسمت هایی که به گرما نیاز دارند منتقل شود . برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی باید تمامی لوله ها و مخزن و سایر قسمت های تاسیسات عایق کاری شود .

در تاسیسات ساختمان ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی و کنترل سر و صدا و هم چنین جلوگیری از نفوذ رطوبت، تمامی قسمت های مختلف اعم از لوله ها و مخزن و دیگ تاسیسات با مواد مخصوص عایق پوشانده می شود و راه مناسبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی هم محسوب می شود .  وظیفه اصلی تمامی عایق ها جلوگیری از هدایت حرارت به خارج و هم چنین جلوگیری از انتقال صدا و رطوبت می باشد .

روش عایق کاری لوله های آب

در ساختمان ها لوله های آب به روش های مختلف توکار ، روکار در خارج یا داخل ساختمان به کار می رود .لوله های آب به هر روشی که در ساختمان به کار رفته اند بایستی عایق کاری شوند .قبل از انجام عایق کاری باید لوله های آب از مواد و مصالح تمیز شوند و در لوله های آب سیستم های گرم کننده ضد زنگ بر روی لوله ها زده شود و در صورت نیاز دو مرتبه این کار انجام شود .بعد از خشک شدن ضد زنگ بر روی لوله های توکار ساختمان از عایق پشم شیشه یا پشم سنگ مناسب پوشاند شود .

 عایق کاری لوله های آب

مزیت استفاده ازعایق کاری لوله های آب در ساختمان

عایق کاری لوله های آب در تاسیسات ساختمان در درجه اول کاهش مصرف انرژی و اتلاف آن را خواهد داشت .در لوله های آب گرم برای حفظ گرمای آب از عایق های حرارتی مناسب استفاده می شود که خود باعث می شود دمای آب تا4 درجه سانتی گراد ثابت بماند .گاهی به نظر خواهد رسید که در ابتدا استفاده از عایق های حرارتی گزینه مناسبی از نظر اقتصادی نباشد اما با گذشت زمان و صرفه جویی در مصرف انرژی و آب تمامی هزینه های مصرف شده برای عایق کاری لوله های آب جبران خواهد شد.

توصیه هایی برای عایق کاری لوله های آب گرم در ساختمان

برای جلوگیری از اتلاف انرژی در لوله های آب گرم بایستی عایق کاری لوله های آب گرم طبق قوانین و شرایط ویژه انجام شود که در این مطلب به چند مورد از آن اشاره خواهیم کرد .

قبل از انجام عایق کاری به سایز لوله ها توجه شود و با توجه به اندازه لوله ها مقدار عایق حرارتی استفاده شود . برای انتخاب عایق حرارتی مناسب بایستی به میزان مقاومت حرارتی عایق مورد استفاده وهم چنین به میزان تفاوت دمای آب درون لوله و دمای محیط توجه کرد و براساس این دو مورد گفته شده ضخامت عایق حرارتی را انتخاب کرد . عایق حرارتی به کار رفته در تاسیسات ساختمان ها متغییر می باشد . عایق حرارتی باید تمام مسیر لوله کشی و کانال ها و اتصالات را بپوشاند.

برای عایق کاری لوله های آب می توان از عایق های پتویی ( پشم سنگ ) وعایق های لوله ای ( عایق لوله ای پشم شیشه ) که مخصوص عایق کاری لوله ها می باشد ، استفاده شود . برای عایق کاری لوله های آب توجه به جنس عایق عامل مهمی بوده و باید با توجه به شرایط و دمای لوله های آب عایق مناسب انتخاب شود . از ویژگی های مهم عایق های حرارتی مقاومت در برابر آتش سوزی و هم چنین جلوگیری از نفوذ رطوبت می باشد . برای قسمت هایی از تاسیسات که از دیوار آتش عبور می کند نباید از عایق های روکش دار استفاده شود .

شرکت ایران پارس عرضه کننده انواع پشم شیشه در سراسر ایران است . جهت خرید پشم شیشه با بهترین کیفیت و قیمت با شرکت ایران پارس در ارتباط باشید . جهت خرید عایق های حرارتی می توانید از صفحه تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments