آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

مواد عایق حرارتی و خواص آن

2018,09,01

تعریف عایق حرارتی دیوار

عایق حرارتی دیوار کاهش انتقال حرارت (انتقال انرژی حرارتی بین اشیاء درجه حرارت متفاوت) بین اشیاء در تماس گرمایی است. کاهش میزان مصرف انرژی از سوختهای فسیلی مهمترین عامل در ترویج مواد عایق حرارتی دیوار می باشد.
مهمترین جنبه از مواد عایق حرارتی دیوار ، عملکرد آن است – که به طور مداوم طراحی شده برای مقاومت در برابر عبور از حرارت در طول عمر ساختمان فراهم می کند. اگر چه انتظارات عملکرد منتشر شده تولید کننده عایق ها یک راهنمای ضروری می باشد، دیگر عوامل مرتبط با نصب و راه اندازی مواد عایق حرارتی دیوار باید به عنوان بخشی از فرآیند طراحی مورد توجه قرار گیرد:
سهولت نصب – عملکرد نهایی تعیین خواهد شد که چگونه یک سازنده می تواند مواد را با استفاده از مهارت های متداول نصب کند. به عنوان مثال، قطعات مواد عایق باید نصب شوند به طوری که هیچ شکافی بین قطعه های مجاور و یا بین اجزای ساخت و ساز دیگر که بخشی از پوشش کلی عایق مانند تیرچه یا تیرها است را ایجاد نکند. هر شکاف باقی مانده، عبور هوا را افزایش می دهد و موجب کاهش عملکرد می شود.
حفاظت در برابر رطوبت – بعضی از مواد عایق باعث کاهش عملکرد در هنگام رطوبت می شود. طراح باید از جزئیات دقیق اطمینان حاصل کند که عایق آسیب پذیر از رطوبت محافظت شود. اگر رطوبت در معرض خطر (ورودی یا بیش از 95٪ رطوبت نسبی) باشد، باید مواد مقاوم در برابر آن مشخص شود. عایق حرارتی دیوار دارای بیشترین پتانسیل برای کاهش انتشار CO2 است.
در زیر، نگاهی به عملکردی که توسط طیف وسیعی از مواد عایق ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد، نگاهی می اندازیم.
با توجه به چگونگی تعیین مواد عایق حرارتی دیوار از لحاظ تأثیرات زیست محیطی، اغلب موارد مواد طبیعی، از لحاظ ویژگی های زیست محیطی سودمند هستند. با این حال، در بعضی موارد، کارایی ذاتی مواد ساخته شده می تواند به عنوان یک مزیت زیست محیطی گسترده تر به شمار رود.اشکال مختلفی از عایق حرارتی دیوار وجود دارد، هر کدام با خواص خاص خود. فقط با تحقیق در مورد هر نوع به طور کامل می توانید نوع مناسب برای نیازهای خود را کشف کنید. به عنوان یک مرور سریع:

پشم شیشه

از آنجا که پشم شیشه از سیلیکون بافته شده ساخته شده است، پودر شیشه و قطعات کوچک شیشه تشکیل شده است. این می تواند باعث آسیب دیدن چشمها، ریه ها و حتی پوست شود اگر تجهیزات ایمنی مناسب نباشد. با این وجود، هنگام استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب، نصب فایبر گلاس بدون وقفه انجام می شود. پشم شیشه ارزان است، اما نیاز به مراقبت دقیق دارد.
مزیت: شایع ترین، غیر قابل اشتعال و مقاوم در برابر آسیب های رطوبت.

عایق حرارتی دیوارپشم معدنی

پشم معدنی را می توان در بت ها یا به عنوان مواد سست خریداری کرد. اکثر پشم معدنی مواد افزودنی را برای ایجاد مقاومت در برابر آتش استفاده نمی کند و برای استفاده در شرایطی که گرمای شدید وجود دارد، ضعیف است. با این حال، قابل احتراق نیست. هنگامی که در ترکیب با دیگر اشکال مقاوم در برابر آتش مقاوم تر، پشم معدنی قطعا می تواند یک روش موثر برای عایق بندی مناطق بزرگ باشد.
مزیت: مقاوم در برابر آتش از آنجایی که قادر به مقاومت در برابر درجه حرارت بسیار بالا و همچنین مقاوم در برابر نویز است. قابل مقایسه با فایبر گلاس.
معایب: پشم سنگ گرانتر است و به عنوان دیگر مواد عایق بندی نیست.

سلولز

سلولز نه تنها یکی از عناصر سازگار با محیط زیست است، بلکه یکی از انواع مقاوم ترین شکل های عایق است. با این حال، برخی از مزایای این ماده نیز وجود دارد، مانند آلرژی هایی که برخی افراد ممکن است به گرد و غبار روزنامه ها برسند. همچنین، پیدا کردن افراد متخصص در استفاده از این نوع عایق نسبتا سخت است به عنوان مثال، فایبرگلاس. با این حال، سلولز یک ابزار ارزان و موثر برای عایق سازی است. سلولز مقاوم در برابر آتش، سازگار با محیط زیست و موثر است، اما برای اعمال سخت است.
مزیت: سازگار با محیط زیست، همانطور که از کاغذ و مقوا بازیافت آلی ساخته شده است.
ضعف: در حالیکه مقاوم به رطوبت و آفات مقاوم می باشد، توانایی عایق سازی هنگام رطوبت جذب می شود. در نتیجه، عایق سلولز باید هر 5 سال یکبار جایگزین شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments