آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

نکات ایمنی لازم در نصب پشم سنگ

2021,07,28
نصب پشم سنگ

به کار گیری توصیه های ایمنی که در این مطلب  گفته می شود‌ موقع نصب عایق صوتی، حرارتی  پشم سنگ موجب کم شدن  یا از بین رفتن تحریکات پوستی موقت به دلیل استفاده از پشم سنگ می شود.
امکان دارد  در هنگام نصب عایق پشم سنگ، حساسیت های  موقتی برای چشم ها،پوست،دهان و گلو و بینی به وجود آید، این تاثیرات در اصل فیزیکی هستند و واکنش آلژیک محسوب نمی شوند.

در  بیشتر افراد خارش ها سریعا  از بین میرود و  رعایت نکاتی که ذکر می شود به کاهش گرد و غبار که به دلیل برش پشم سنگ‌به وجود می اید کمک‌ میکند.

 

روش های کاهش گرد وغبار حاصل از برش پشم سنگ

3.باید از لباسی که کاملا پوشیده باشد و دستکش استفاده کنید و اکر مکان مورد نظر تهویه ندارد  حتما از ماسک استفاده کنید 2.مرتبا تکه های اضافی که کاربردی ندارد ،وبه دلیل برش پشم سنگ به وجود امده را جمع اوری کنید 1. اگر ممکن است تمام  پنجره ها و درها را باز بگذارید.
 

6.بعد از اتمام کار نصب و عایق کاری دست ها را به خوبی با آب سرد بشویید.

 

5.برای نصب عایق پشم سنگ حتما از عینک ایمنی استفاده کنید

 

4. بعد ار إتمام برش ها محیط را با استفاده از جاروی برقی تمیز کنید

دستورالعمل های ایمنی در به کاربردن از پشمهای معدنی

  1. کارفرما از پشم سنگی باید استفاده کند که شرایط تکنیکی آن استاندارد های لازم را داشته باشد

 

  1. کارفرما باید در هنگام جا به جایی به نکات مرتبط با ایمنی و بهداشت ناشی از پشم سنگ دقت کند. و باید دفع و مکان جمع اوری این مواد را بررسی کند و در اخر مقدار ریسک در مکان های مختلف و زمان ها و ادم های مختلف را ارزیابی کند.ا

 

 

  1. کارفرما باید حتما لوازم فردی مطابق با استاندارد های لازم را در هنگام کار با این مواد را که این ویایل شامل لباس کار، دستکش کار، ماسک تنفسی مناسب و….را تهیه و در اختیار کارگران بگذارد و اموزش های لازم برای استفاده از انها را نیز موظف است که کاملا شرح دهد.

 

  1. کارفرما بایستی نکات های ضروری لازم در مورد حمل و نقل و جا به جایی و انبار کردن یا دفع این مواد را خود دراختیار داشته باشد و در زمانی که لازم بود از ان استفاده کند..

 

نکات بهداشتی در نصب پشم سنگ

  1. کارفرما باید که در برگه ای  اطلاعات مورد نیاز مواد شیمیایی این مواد را همراه داشته باشد و در دسترس همه ی کارگران خود بگذارد.

 

  1. کارفرما میبایست‌ از تابلوها و برچسب ها و علامت های هشدار دهنده در مکان های خاص که این مواد یاد شده مورد استفاده قرار میگیرد برای نشان دادن مکان های که خطرتاک هستند استفاده کند.

 

 

  1. کارگران باید که با کارفرما در زمینه ی استفاده از وسایل بهداشتی،مراقبتی،حفاظت فردی و اموزش های ایمنی که به این مپاد مرتبط میباشد و همچنین سایر مسائل همکاری داشته باشند.

 

  1. کارگران در مواقعی که   خطرات خاصی ایجاد می شود به هنگام استفاده از مواد یاد شده  یا  اگر در وسایلی ذکر شده مثل حفاظت فردی مشکلی ایجاد شد باید گزارشات لازم را سریعا به کارفرما بدهند.

 

 

  1. مثل تمامی شغل هاای دیگر کارکران باید حداقل سالانه یک بار از طرف پزشک معاینه ی تخصصی شوند،و متخصص و پزشک در مورد شرایط ادامه دادن مار آن ها نظر خود را اعلام کند.

اصول نصب پشم سنگ

نصب درست و از روی أصول  عایق ها ، برای بهینه سازی مصرف انرژی مهم ترین نکته است و اگر این عایق ها روی أصول اجرا نشود باعث پایین آمدن بازدهی عایق میشود.

 

برای اینکه پشم سنگ اصولی نصب شود ، در ساختار الیافی عایق های پشم سنگ تقراپرس شده رطوبت ، انتقال حرارت ، میزان نویز بطور کامل کنترل می شود.

که بموجب محبوس شدن هوا داخل عایقی که نصب شده می شود و حرارت و صوت را بدرستی کنترل می کند.

آن دسته از عایق هایی که داخل کار نصب می شوند،لازم است روکش داشته باشند و  همینطور روکش خارجی عایق هایی که روی کار و در فضای باز بایستی نصب شوند ، دارای فویل آلومینیومی و یا کاغذ کرافت باشد

هنگام عایق کاری لوله های خط های  سرمایش ، انتقال و گرمایش در بیشتر مواقع روکش فویل آلمینیومی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments