آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

نکاتی درباره مضرات پشم سنگ

2020,11,25
نکاتی درباره مضرات پشم سنگ

تاکنون درباره مزایای پشم سنگ مطالب بسیاری گفته ایم. در این مقاله قصد داریم که درباره مضرات پشم سنگ به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم. چراکه آگاهی همه جانبه از یک محصول حق همه مشتریان است.

بسیاری از فروشندگان فقط مزایای یک محصول را به مشتری می گویند و مضرات آن را پنهان می کنند, حال آن که چیزی در دنیا وجود ندارد که مزایای 100% داشته باشد و هیچ معایبی نداشته باشد.

برای اطلاع از مضرات پشم سنگ, در ادامه همراه ما باشید:

مضرات پشم سنگ چیست؟

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین معایب پشم سنگ عدم سازگاری آن با محیط زیست است. به دلیل آن که ماده طبیعی نیست و برای تولید آن به گچ و سنگ نیاز است.

در کاخانه های تولید پشم سنگ, گچ و سنگ مورد نیاز را تحت دمای 3000 درجه فارنهایت حرارت می دهند و پس از اتمام مراحل تولید, یک الیاف نازک از ترکیبات سنگی به دست می آید.

معایب پشم سنگ برای سلامتی

یکی دیگر از مضرات پشم سنگ, علاوه بر آسیب به محیط زیست, آسیب به سلامتی انسان است. گرد و غباری که از الیاف های پشم سنگ در هوا معلق می شوند به راحتی وارد چشم و دستگاه تنفسی می شوند که بسیار خطرناک است.

 

توجه: بهتر است هنگام کار با پشم سنگ حتما از ماسک تنفسی مخصوص, لباس کار مخصوص, دستکش مخصوص, عینک مخصوص و چکمه های مخصوص استفاده کنید.

پشک سنگ می تواند برای قسمت های مختلف بدن مشکلاتی را به وجود آورد. برای مثال:

دستگاه تنفسی

در صورت تماس مداوم با پشم سنگ, علائم تحریکی تنفسی مانند خارش بینی , خونریزی بینی, خارش چشم , زخم گلو, سرفه و درد و رنج به سراغ فرد می آید.

تاثیرات پشم سنگ بر سیستم قلب و عروق

یکی دیگر از قسمت های بدن که می تواند تحت تماس مداوم با پشم سنگ آسیب ببیند, سیستم قلب و عروق است. آسیب به این سیستم می توند باعث آسی ریوی شود. همچنین می تواند مقاومت خونی فرد را از طریق مویرگ ها افزایش دهد و باعث ایجاد فشار خون شود.

مضرات پشم سنگ و سرطان زایی

طبق تحقیقات انجام شده توسط آژانس بین المللی تحقیات سرطان, بررسی های انجام شده نشان می دهد که استنشاق مداوم ذرات پشم سنگ سبب ایجاد سرطان در انسان می شود.

آیا پشم سنگ آزبست دارد؟

آزبست یا به اصطلاح پنبه نسوز, نوعی الیاف است که بسیار سمی و خطرناک است و استنشاق آن سبب بروز سرطان ریه, نای و دیگر سرطان ها می شود.

مسئله ای که وجود دارد آن است که آزبست یک بیماری پنهان است و ممکن است تا 15 سال خود را نشان ندهد, و زمانی علائم خود را نشان دهد که کار از گار گذشته باشد.

در برخی از کشورها استفاده از آزست ممنوع است. از آزبست برای ساخت ایرانیت, انواع عایق های سقف, تولید انواع لوله و … استفاده می شود.

خوشبختانه نه! پشم سنگ فاقد آزبست است.

همانطور که می دانید پشم سنگ از  ماده ای به نام سیلیس ساخته می شود ولی آزبست از منیزیم و سیلیسیم ساخته می شود که بسیار سمی است.

در نهایت صنعتگران به فکر ماده ای جایگزین برای آزبست بودند که کمترین آسیب را داشته باشد, کم کم و با مرور زمان عایق هایی مانند پشم سنگ, پشم سرامیک و … وارد بازار شدند.

 

برای تهیه پشم سنگ با کیفیت و مرغوب می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments