آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

افزودن عایق به خانه

2018,04,14

افزودن عایق به خانه

افزودن عایق به خانه مگر در مواردی که ساختمان خانه طبق بهره وری انرژی ساخته شده باشد، می تواند باعث کاهش هزینه ی آن (انرژی)  شود. بسیاری از خانه های قدیمی دارای عایق کمتری به نسبت خانه های امروز می باشند، اما حتی اضافه کردن عایق به یک خانه جدید می تواند چند سال هزینه در برداشته باشد. از این رو باید در هنگام عایق بندی ساختمان نکات زیادی را مدنظر داشته باشید.

برای تعیین اینکه آیا بایستی به خانه تان عایق اضافه کنید یا نه، ابتدا نیاز هست بدانید که در حال حاضر چه مقدار عایق در خانه وجود دارد و اینکه این عایق ها در کجاها مورد استفاده قرار گرفته اند. یک متخصص عایق بندی ساختمان  که با مسائل انرژی و روش های بهره وری آن آشنا است،  همیشه مباحث عایق را به عنوان بخشی از ارزیابی روتین انرژی کل خانه در نظر می گیرد. همچنین ارزیابی انرژی، که به عنوان یک ممیزی انرژی خانه شناخته شده است، در شناسایی بخشهای نیازمند به هوا بندی در خانه کمک خواهد کرد. (در واقع قبل از عایقکاری، باید مطمئن شوید که خانه عایق هوا است).

اگر شما نمی خواهید یا نمی توانید میزان انرژی را ارزیابی کنید، باید از موارد زیر اطلاع بیابید:

  • کجای خانه باید و یا نباید عایقکاری گردد.
  • چه نوع عایق وجود دارد.
  • مقدار R و ضخامت یا عمق (اینچ) عایق شما چقدر است.

اگر شما در یک خانه جدید زندگی می کنید، شما احتمالا می توانید این اطلاعات را از سازنده دریافت کنید و  اگر شما در یک خانه قدیمی زندگی می کنید، باید به مبحث عایق کاری رسیدگی کنید که این مساله هم نیازمند مشورت با یک متخصص است.

 بازرسی و ارزیابی عایق

برای اینکه بهترین نتیجه را بدست بیاورید، باید تمام قسمت های خانه را عایق بندی کنید. اما اصولا تمامی این قسمت ها در بعضی مکانها لازم نیست. مهمترین قسمت هایی که با هوای بیرون بیشترین تماس را دارند و حتما باید عایق بندی آن ها را بررسی کنید شامل اتاق زیر شیروانی، دیوارها و کف مجاور فضای غیرگرم مانند یک گاراژ یا زیرزمین است.. این عناصر ساختاری ساختمان که معمولا در این مناطق قرار دارند که باعث می شود بررسی نوع عایق و اندازه گیری عمق و یا ضخامت آن (اینچ) آسان گردد.

بازرسی دیوارهای خارجی با استفاده از یک پریز برق:

  • برق ورودی به پریز را خاموش کنید.
  • درپوش پریز را خارج کرده و نور چراغ قوه را در شکاف اطراف جعبه بگیرید. باید قادر به دیدن عایق در دیوار و میزان ضخامت آن باشید.
  • در صورت نیاز مقداری از عایق را برای تعیین نوع عایق بردارید.
  • پریز های تمام طبقات و همچنین بخشهای قدیمی و جدید خانه را بررسی کنید . عایق در یک دیوار به معنای وجود همان عایق در همه جای خانه نیست.

بازرسی و اندازه گیری ضخامت هر گونه عایق (اینچ) در سقف ناتمام زیرزمین و دیوارها، یا راهرو ها را بررسی کنید. اگر تهویه ی راهروها مناسب نیست، ممکن است عایق در دیوارهای پیرامونی باشد. اگر خانه شما نسبتا جدید است، ممکن عایق خارج زیرزمین یا پایه ی دیوار قرار داشته باشد.در این حالت، عایق در این فضاها قابل مشاهده نخواهد بود. اگر عایق بیرونی استفاده شده باشد، احتمالا سازنده و یا صاحب اصلی خانه به شما بگوید.

هنگامی که نوع عایق را در این مناطق و ضخامت (اینچ) آن را تعیین کنید، طبق برگه آنلاین عایق انرژی برای تعیین مقادیر ضریب R عایق خانه خود استفاده کنید.

تعیین مقدار R-

زمانی که شما مقادیرR عایق خود را طبق فرم ارزیابی انرژی و یا طبق بیان سازنده ی خانه، و یا بازرسی خود بدست بیاورید ، می توانید مقدارعایق مورد نیاز را با استفاده از ابزار بهینه ساز انرژی تعیین کرده و محل افزودن عایق را برای کسب حداکثر بهره وری انرژی مشخص نمایید. برای تعیین مقدار R حتما باید با یک متخصص در این حوزه مشورت کنید.

تخمین هزینه ها و مقدار بازگشتی

متخصص ساختمان سازی که اطلاعات کافی در خصوص بهینه ساز انرژی در  خانه ها دارند، نیز توصیه هایی را در بحث ارتقاء انرژی از جمله عایق و میزان بازگشتی به مشتری بیان می کنند. آنها اصولا قبض های ساختمانی را قبل و بعد از نصب عایق های حرارتی به مشتریان خود نشان می دهند تا بهتر بتوانند آن ها را ترغیب به نصب عایق ها مانند پشم سنگ کنند.

 تصمیم گیری در مورد نوع عایق

اگر مایل به افزودن عایق به خانه تان هستید، باید بدانید انواع عایق های زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن ها در نصب خانه خود استفاده کنید. برای اینکار شما می توانید از خدمات ما و نمونه کارهایی که ما به مشتریان خود ارائه داده ایم، استفاده کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به شما بهترین مشاوره را بدهیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments