آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

مقایسه عایق الاستومری با عایق پشم شیشه

2018,10,15

عایق الاستومری لوله ای از جمله عایق های حرارتی است . از این عایق ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی در سیستم های گرمایشی استفاده می شود و هم چنین از یخ زدگی اب درون لوله ها جلوگیری کرده . عایق الاستومری لوله ای از زنگ زدگی لوله های فلزی جلوگیری کرده و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی سیستم های گرمایشی و تهویه و سرمایشی می گردد .

عایق الاستومری لوله ای انواع مختلفی دارند و به صورت عایق الاستومری لوله ای ساده ، عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکتblack  وsilver  ، عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم در بازار موجود است که اغلب از عایق های ساده برای عایق کاری های محیط های بسته و از عایق های لوله ای با روکش آلومینیوم در محیط هایی با فضای باز استفاده می شود . عایق های حرارتی و برودتی الاستومری لوله ای با ضخامت های متفاوت 9 ، 13 ، 19 ، 25 میلی متر عرضه می شوند .

عایق الاستومری لوله ای

مقایسه عایق پشم شیشه و عایق الاستومری لوله ای

عایق پشم شیشه در مقایسه با عایق الاستومری لوله ای به دلیل ساختار متخلخل و فیبری خود در برابر رطوبت و آب مقاومت کمتری داشته و با نفوذ بخار آب به داخل آن از مقاومت حرارتی آن نیز کاسته می شود ، اما در صورتی که عایق های الاستومری لوله ای به دلیل ساختار سلول بسته خود ، در برابر رطوبت و نفوذ آب و گرد و خاک مقاومت بالایی دارد زمانی که در محیط های باز از عایق پشم شیشه استفاده شود برای جلوگیری از نفوذ احتمالی رطوبت به داخل آن از روکش های آلومینیومی استفاده می کنند .

یکی از مهم ترین مزیت های عایق های الاستومری بدون عوارض بودن آن ها نسبت به پشم شیشه می باشد ، اما پشم شیشه در صورت تماس با انسان مشکلات زیادی را برای چشم و پوست و تنفس ایجاد می کنند . رعایت نکات ایمنی هنگام کار با پشم شیشه برای کارگران الزامی است و بایستی از لباس محافظ و ماسک و عینک مخصوص در حین کار با پشم شیشه استفاده کنند .نصب عایق الاستومری لوله ای در مقایسه با پشم شیشه بسیار راحت و آسان می باشد اما عایق پشم شیشه به دلیل چند مرحله بودن کاربیشتری برای اجرا و نصب عایق خواهد داشت .

عایق های الاستومری مقاومت خوبی در برابر خوردگی نسبت به پشم شیشه دارند . عایق های الاستومری در مقایسه با عایق های حرارتی پشم شیشه ضریب انتقال حرارت پایین تری دارند اما عایق پشم شیشه با افزایش دما و حرارت ، ضریب انتقال دمای آن بالا رفته و مقاومت خوبی نسبت به عایق های الستومری در برابر حرارت ندارند . از دیگر ویژگی های عایق های حرارتی الاستومری عمر مفید آن هاست . قیمت عایق های الاستومری لوله ای در مقایسه با پشم شیشه بالاست اما به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد این عایق ها می توان قیمت بالای آن را توجیه کرد .

مزایای استفاده ازعایق الاستومری لوله ای

عایق های الاستومری ضریب انتقال حرارت پایینی دارند و انعطاف پذیر و سبک می باشد . نصب این دسته از عایق ها بسیار راحت بوده ودر محیط های بسته به راحتی می توان استفاده کرد . استفاده از عایق های حرارتی و برودتی برای صرفه جویی در مصرف انرژی کاربردی است و از مهم ترین ویزگی های عایق های الاستومری مقاومت در برابر خوردگی ، نفوذ رطوبت ، آب ، حرارت و گرمای شدید ، مواد شیمیایی و رشد انواع کپک و قارچ دارند و هنگام نصب بدون گرد و غبار مضر الیاف می باشد . نگهداری و نصب این عایق ها نسبت به سایر عایق های حرارتی و رطوبتی و پشم سنگ آسان  بوده و عوارض پوستی و زیستی کمتری را دارند .

عایق الاستومری لوله ای

چگونگی نصب عایق الاستومری لوله ای

برای نصب عایق الاستومری ابتدا باید با استفاده از کاتر سطح عایق الاستومری لوله را برش دهیم و بعد با استفاده از چسب های مخصوص ، سطح لوله مورد نظر را آغشته کرده و عایق را به طور کامل دور لوله می پوشانیم و محل درز لوله را با استفاده از چسب های مخصوص عایق الاستومری می چسبانیم . در پایان کار جهت درزگیری عایق از نوارهای درزگیر مخصوص عایق استفاده می کنیم .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments