آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

عایق حرارتی چیست ؟

2018,09,01

تعریف عایق حرارتی

عایق حرارتی فرآیند مواد عایق را از انتقال گرما بین موادی که در تماس گرمایی قرار دارند، می گیرد. عایق حرارتی با هدایت حرارتی آن اندازه گیری می شود. مواد عایق حرارتی کم برای عایق حرارتی استفاده می شود. علاوه بر هدایت حرارتی، تراکم و ظرفیت گرما نیز خواص مهم مواد عایق هستند.

خوردگی عایق بندی در صنایع پتروشیمی و سایر صنایع که لوله و تجهیزات از گرما عایق هستند، شایع است. خوردگی به طور معمول بر روی مواد عایق تحت پوشش لوله و یا تجهیزات رخ می دهد. همچنین بر عایق مواد ژاکت تاثیر می گذارد. عایق حرارتی فرآیند تعلیق جریان گرما از انتقال بین سطوح مجاور است. برای رسیدن به عایق حرارتی، روش ها یا فرایندهای خاص مهندسی شده و اشکال و مواد مناسب مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد عایق حرارتی، به عنوان عایق ها شناخته می شوند، در ساختمان های تجاری برای بهبود مصرف انرژی سیستم های خنک کننده و گرمایش ساختمان نصب می شوند. آنها همچنین در سیستم های صنعتی نصب شده اند تا کنترل گرمازدگی یا تلفات حرارت را در لوله و تجهیزات فرآیند، سیستم های توزیع بخار و مایع، دیگهای بخار و سایر تجهیزات فرایند کنترل کنند.

برای عایق حرارتی، جریان گرما از طریق مواد عایق باید مقاومت شود. بنابراین، مواد عایق کاری به عنوان یک عایق باید جریان گرما را بین سطوح مجاور مواد تماس با هر مکانیسم انتقال حرارت مهار کنند. در صنایع پتروشیمی، خوردگی فولاد ناشی از عایق حرارتی لوله ها و سایر تجهیزات است. این در نظر گرفته شده است شدید، زیرا در نهایت باعث نارسایی گیاهان و حوادث می شود. خوردگی تحت عایق حرارتی جدی است و در زیر ژتون محافظت می شود تا اینکه آن را سخت تر کند و باعث خاموش شدن کارخانه شود.

زنگ زدگی (اکسیداسیون) فولاد کربن و ترک خوردگی استرس خوردگی کلرید، دو نوع معمول خوردگی هستند که در عایق حرارتی رخ می دهد. حضور آب یا رطوبت و یون کلرید سبب این خوردگی می شود. این خوردگی را می توان با یک ژاکت مناسب طراحی و نصب شده با استفاده از یک تضعیف کننده بخار با کیفیت بالا و نقاشی با کیفیت در صورت لزوم کنترل کرد

امروزه بسیاری از مواد عایق ارزان و معمول موجود در بازار وجود دارد. بسیاری از این ها مدت زیادی بوده اند. هر کدام از این مواد عایق ها خود را ups و downs. در نتیجه، تصمیم بگیرید که مواد عایق حرارتی چه شما باید استفاده کنید، باید اطمینان حاصل کنید که چه موادی بهترین کار را در وضعیت شما داشته باشند. ما تفاوت هایی مانند ارزش R، قیمت، تاثیر محیط زیست، اشتعال پذیری، عایق صدا و سایر عوامل زیر را در نظر گرفته ایم.

عایق حرارتی

5 مواد جامد ترمیم مواد معدنی

  1. عایق پشم شیشه

پشم سنگ شایع ترین عایق مورد استفاده در زمان های مدرن است. به علت اینکه چطور ساخته شده است، به طور موثر بافتن رشته های خوب شیشه به یک ماده عایق، فایبر گلاس می تواند انتقال حرارت را به حداقل برساند. نزول اصلی فایبرگلاس خطر انتقال آن است.

  1. پشم معدنی

پشم معدنی در واقع به چندین نوع عایق اشاره دارد. اول، ممکن است به پشم شیشه ای که فایبر گلاس ساخته شده از شیشه بازیافتی است اشاره کند. دوم اینکه ممکن است به پشم معدنی اشاره شود که یک نوع عایق حرارتی ساخته شده از بازالت است.

  1. سلولز

عایق سلولز شاید یکی از عناصر سازگار با محیط زیست است. سلولز از مقوا، کاغذ و دیگر مواد مشابه ساخته شده است و در فرم شل شده است. سلولز R-value بین R-3.1 و R-3.7 است. برخی از مطالعات اخیر در مورد سلولز نشان داده اند که ممکن است یک محصول عالی برای استفاده در کاهش آسیب آتش باشد. به دلیل فشرده بودن مواد، سلولز در کنار هیچ اکسیژن درون آن قرار دارد. بدون اکسیژن درون مواد، این به کم کردن میزان آسیب هایی که ممکن است باعث آتش سوزی شود کمک می کند.

  1. پلی اورتان فوم

در حالی که بیشترین مقدار عایق ها نیست، فوم های پلی یورتان یک فرم عالی از عایق هستند. امروزه فوم های پلی اورتان از گاز غیر کلروفلوئورو کربن (CFC) برای استفاده به عنوان یک عامل دمنده استفاده می کنند. این به کاهش میزان آسیب به لایه اوزون کمک می کند. آنها نسبتا سبک هستند و حدود دو پوند وزن در هر فوت مکعب وزن دارند

  1. پلی استایرن

پلی استایرن یک فوم حرارتی ضد آب است که یک عایق صدا و درجه حرارت بسیار عالی است. این دو نوع، گسترش (EPS) و اکسترود شده (XEPS) نیز به عنوان پلی استایرن شناخته می شود.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments