آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

عایق صدا یا عایق صوتی چیست ؟

2019,04,13

آلودگی صوتی یکی از مشکلات رایج در جامعه می باشد. امروزه از عایق صدا نه تنها برای بخش های صنعتی استفاده می شود بلکه در ساختمان های اداری و مسکونی نیز برای کم کردن انواع صدا استفاده می شود .در کشورهای بزرگ و توسعه یافته یکی از عوامل ارزش گذاری ملک علاوه بر عایق کاری حرارتی ، عایق کاری صوتی نیز می باشد .این موضوع در کشور ما اهمیت ندارد .

عایق صدا

عایق صدا یا عایق صوتی چیست ؟

عایق صدا یا عـایق صوتی پوششی است که به منظور کاهش صدا و جلوگیری از عبور آن از محیطی به محیطی دیگر استفاده می شود .عایق های فوم صوتی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا نقش مهمی را جهت کاهش صدا و انتقال آن به محیط پیرامون ایفا می کند .عایق های فوم صداگیر یکی از مدرن ترین و بروزترین عایق های جذب صدا در دنیا بوده که هم در مصارف ساختمانی و هم چنین صنعتی برای دیوارهای مشترک و کف و سقف سازه مورد استفاده قرار می گیرد .

از لحاظ کیفیت بسیار کارآمد و مفید می باشد . اکثر ساختمان های اداری و مسکونی فاقد عایق صدا بوده و موجب عبور صدا به پیرامون شده و آسایش افراد را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد .برای جلوگیری از عبور اصوات می بایست از عایق صدا بر روی دیوارها و کف و سقف ساختمان استفاده کرد تا از انتقال صدا به محیط پیرامون جلوگیری شود .دو موضوع مهم در طراحی و ساخت سازه های ساختمانی از نظر جذب و کاهش صدا که می توان به آن ها شاره کرد شامل : نوع عایق انتخابی ( چگونگی جذب صدا و اصوات قابل انتقال ) و استفاده از مواد و مصالح عالی در ساخت و ساز ساختمان ها .

تحقیقات صورت گرفته در زمینه عایـق های صدا دلالت بر این نکته دارد که در کاهش انتقال اصوات استفاده از عایق های صوتی با ضخامت 2 الی 5 سانتی متر با استفاده از فناوری نوین بسیار موثر می باشد .با کمی هزینه بیش تر در ساختمان با عایق بندی صوتی علاوه بر جلوگیری از عبور صدا به محیط پیرامون می توان صرفه جویی زیادی در انرژی داشته باشیم . برای کاهش صداهای موجود در ساختمان چون صدای صحبت کردن ، تلویزیون ، مکالمه با تلفن ثابت و … می توان از عایق صوتی دیوار مشترک در ساختمان های مسکونی و اداری ، تجاری استفاده کرد .

عایق صوتی دیوار مشترک معمولا در ساختمان های اداری و مسکونی به کار می روند و آن دسته از صداهایی را که با فرهنگ آپارتمان نشینی همخوانی نداشته باشد را کاهش می دهد . عایق صوتی دیوار مشترک جایگزین مناسبی برای عایق های سنتی بوده و بدون نیاز به چسب بر روی انواع سطح قابل نصب خواهند بود .

بهترین عایق صدا

عـایق صـدا را معمولا در مناطق شهری و ساختمان های مسکونی دارای واحد فراوان که میزان آلودگی صوتی زیاد است استفاده می شود .امروزه در پروژه های ساختمانی برای جلوگیری از مشکلات ناشی از عبور صدا از عایق های صوتی دیوار مشترک استفاده می کنند .عایق های صوتی نقش مهم و اساسی در جلوگیری از عبور صدا می باشد . ضخامت مناسب این دسته از عایق های صوتی معمولا 7 الی 15 سانتی متر می باشند .جهت کسب اطلاعات بیش تر و خرید عایق صدا می توانید با مراجعه به وبسایت ایران پارس و ارتباط با کارشناسان متخصص در زمینه انواع عایق های صوتی ، پشم سنگ ، پشم شیشه اطلاعات لازم را دریافت کنید و با مشورت با مشاورین بهترین انتخاب را داشته باشید .

افراد اغلب بر این باور هستند که عایق صوتی بایستی از دانسیته و تراکم بالایی برخودار باشد تا به عنوان عـایق صـوتی استاندارد شناخته شود اما این گونه نیست که تراکم بالا در کیفیت عایق صوتی نقش داشته باشد و به آن کمک کند .روش نصب و اجرای صحیح عایق های صوتی و استاندارد در ساختمان نقش مهم و اساسی در جلوگیری از عبور انواع صدا در محیط دارد .

با توجه به تحقیقات انجام شده استفاده از عایق های حرارتی و عایق صدا پشم سنگ و پشم شیشه در ساختمان جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی نقش مهمی دارد .عایق های صوتی کم ترین آسیب و ضرر را به محیط زیست وارد می کند و بسیار سازگار با محیط زیست خواهد بود. از ویژگی های مشترک تمامی عـایق های صـوتی و حرارتی می توان به مقاومت آن ها در برابر فشار و تغییرات دمایی و جلوگیری از اتلاف انرژی در محیط می شود .

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments