آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

محتوای آزبست در پشم های معدنی وجود دارد یا در پشم سنگ ؟

2018,04,14

از عایق های پشم سنگ یا پشم معدنی به منظور حفاظت از هدررفت انرژی و غیره در ساختمان ها، کارگاه ها، کشتی ها و دیگر مکان نیز استفاده می شود. امروزه این نوع عایق ها نسبت به گذشته داری کاربردها و مصارف گوناگون وزیادی هستند و در ساخت آن ها از مواد گوناگونی استفاده می شود، البته پایه تشکیل دهنده پشم سنگ همان سنگ های گرانیت است ولی متاسفانه بعضی از شرکت ها در این مساله تقلب کرده و ناخالصی های زیادی را با آن مخلوط می کنند.

این مقاله در مورد پشم معدنی یا “پشم سنگ” عایق به بررسی محتوای آزبست در محصولات عایق های پشم معدنی می پردازد که آیا این ماده در آن استفده می شود یا خیر. پاسخ “بدون آزبست” است، اما ما متوجه شدیم که استثناهایی وجود دارد و برخی از محصولات پشم شیشه در واقع با آزبست و یا اشکال دیگر آن ترکیب شدند.

این متن به خریداران، صاحبان و یا بازرسان ساختمان در شناسایی مواد عایق مختلف در بازرسی بصری کمک می کند.البته توصیه می کنیم که حتما قبل خرید اقدام به  شناخت انواع مختلف مواد معدنی عایق های پشم و توصیف خواص آنها، چگونگی ساخته آنها، نگرانی های بهداشتی و تعمیر و نگهداری و ارزش عایق در ساختمان ها و دیگر مکان ها بپردازید و مطالعاتی هرچند کوتاه نیز انجام دهید.

نگرانی در هر گونه تخریب و ساخت و ساز بدلیل وجود گرد و غبار و آوار وجود دارد.  قرار گرفتن در معرض گرد و غبار می تواند به ریه آسیب زده و سوزش چشم به همراه داشته باشد و بزرگسالان مبتلا به آسم  گردند  و البته اگر گرد و غبار ساختمان با فضولات پرنده، مدفوع جوندگان، یا موارد مشابه آلوده شده باشد ممکن است خطرات ویروسی یا باکتریایی نیز وجود داشته باشد. اگر شما مشکل تنفسی  دارید و شما می خواهید برای مراقبت های اولیه به پزشک مراجعه کنید، بحث تاریخچه ی بیماری شما باید برای شناخت مشکلات ریه در برای برخی تست های ساده ریه به یک دکتر متخصص بیان گردد. این را بیان کردیم تا بگوییم که حتی این گردوخاک ها نیز می تواند به لوله و دیگر بخش های ساختمانی نیز آسیب برساند و نیازمند تعمیر یا تعویض سالیانه هستند.

 استفاده از آزبست در محصولات پشم های معدنی

با نگاهی به اختراع ثبت شده در رابطه با پشم سنگ بین سالهای 1900 و 1930، صدها مورد مختلف در این خصوص مورد ثبت قرار گرفته اند. فعالیت های زیادی در مورد  پشم سرباره برای ساخت مواد معدنی پشم وجود دارد که معمولا برای کاربردهای عایق های متعدد استفاده شده است .

تحقیقات گسترده ای در این زمینه نیز وجود دارد. یکی از پژوهش جالب در مورد ترکیب پشم معدنی با الیاف دیگر مانند کتان است که برای کاهش حجم دیوار بیان شده است. در واقع ممکن است ما برخی محصولات ترکیبی پشم معدنی یا پشم سرباره را پیدا کنیم. در حالی که پشم یک ماده آزبست نیست، برخی از کاربردهای آزبست در پشم معدنی وجود دارد. اما تجربیات مختلفی از افراد در مورد این کاربرد بیان گردیده است که بایستی از سوی متخصصان مد نظر گرفته شود. این تجربیات می تواند در استفاده از مواد عایقی مختلف طبق نیاز فردی در شرایط محیطی و جوی مختلف کمک کننده باشد. به طور معمول پشم معدنی یا “پشم سنگ” و یا عایق های پشم سنگ آزبست نیستند اما همیشه استثنا وجود دارد. این امر یعنی وجود عایق پشم سنگ حاوی آزبست برای یک خانه مسکونی غیر معمول است، مگر این همانطور که بیان شد، ممکن است استثناهایی هم نیز برای این مساله وجود داشته باشد. پس به حرف هر فروشنده ای در این خصوص باور نکنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments