آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

نحوه عایق کاری پی ساختمان

2019,01,23

با گذشت زمان وجود نم و رطوبت در ساختمان ها یکی از مشکلات مهم و اساسی در ساختمان ها می باشد که به مرور باعث ایجاد خسارت های جبران ناپذیری در ساختمان ها می شود .از این رو برتی جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت از عایق کاری پی ساختمان استفاده می کنند . در این جا با نحوه ی عایقکاری رطوبتی ساختمان آشنا می شویم ، پس تا انتها همراه ما باشید .

عایق کاری پی ساختمان

عایق کاری پی ساختمان

عایق کاری پی ساختمان جهت پوشاندن سطح برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب به درون آن انجام می شود . یکی از متداول ترین روش های عایق بندی رطوبتی توسط قیر و گونی انجام می شود .با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژِی عایق های پیش ساخته وارد بازار شدند به نام ایزوگام که کار را برای افراد آسان کرد . ایزوگام ها به نسبت روش های قدیمی تر عایق کاری در زمان کوتاه و بدون ایجاد مزاحمت انجام می شود . به تازگی مهندسین در بررسی و تحقیقات خود از روش های جدیدی برای ساخت عایق های رطوبتی استفاده کرده اند و با استفاده از مواد نانو علاوه بر مصالح ساختمانی ضد آب عایق های رطوبتی نانو نیز تولید کرده اند .

روش های عایق کاری پی ساختمان

یکی از روش های عایق کاری پی ساختمان استفاده و نصب ایزوگام می باشد . طبق استاندارد های موجود در ایران عایق های رطوبتی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل عایق رطوبتی پیش ساخته ( ایزوگام ) برای پی ساختمان و عایق رطوبتی پیش ساخته برای سطوحی چون بدنه و پشت بام ساختمان ها می باشد .برای عایق کاری پی ساختمان ابتدا پی ساختمان را با قیر کاملا می پوشانند و بعد از نصب عایق دور لبه های آن را جوشکاری می کنند .برای عایقکاری پی ساختمان به جهت اهمیت آن از ایزوگام های استاندارد استفاده می کنند .
بعد از ایزوگام یکی از روش های عایقکاری رطوبتی ساختمان که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفته است قیرگونی می باشد .برای عایقکاری پی ساختمان به روش قیرگونی ابتدا سطح پی را با قیر کاملا پوشانده و سپس اقدام بع پهن کردن لایه گونی می کنند و به ترتیب به همین روش عایقکاری تا انتها انجام می شود .در ایران قیمت ایزوگام به نسبت قیرگونی پایین تر بوده به همین دلیل برای جلوگیری از نفوذ رطوبت از ایزوگام ها بیش تر استفاده می شود.

مزایای عایق کاری پی ساختمان

• وزن سبک و قابلیت انعطاف خوب آن ها
• عدم شکنندگی و پوسیدگی در عایق های رطوبتی
• مقاومت خوبی در برابر فشارهای احتمالی و انقباض و انبساط های ساختمان
• مقاومت آن ها در گرمای مثبت 130 درجه و سرمای منفی 40 درجه

معایب عایق کاری رطوبتی با ایزوگام

چنان چه از ایزوگام رطوبتی پیش ساخته بعد از 6 ماه از زمان تولید استفاده نشود احتمال فاسد شدن این عایق ها وجود دارد و در صورتی که نگهداری و مراقبت های لازم انجام نشود باعث می شود ایزوگام خراب شود .طول عمر مفید این عایق ها کم می باشد و چیزی حدود 10 سال بوده و به دلیل هزینه های بالای عایق کاری رطوبتی و نیاز آن ها به بازسازی و تعمیر مجدد بعد از چند سال استفاده از عایق های رطوبتی پیش ساخته توصیه نمی شود .عدم چسبندگی مناسب به سطح و تجزیه شدن براثر اشعه ماورای بنفش همگی این موارد از معایب عایق کاری رطوبتی با ایزوگام می باشد .

عایقکاری رطوبتی به روش نوین نانو

عایقکاری رطوبتی به روش نوین نانو پوششی انعطاف پذیر می باشد که در برابر رطوبت و آب عایق خوبی بوده و می تواند جایگزین مناسبی برای روش های معمول عایق کاری رطوبتی چون ایزوگام ، آسفالت ، قیرگونی و سایر عایق کاری های ساختمانی نمود .طول عمر مفید این عایق ها چیزی حدود 15 الی 20 سال بوده و به راحتی می توان آن ها را نصب و رنگ عایق را تغییر داد . از جمله ویژگی مهم این نوع عایق های رطوبتی می توان به آسیب نرساندن به محیط زیست اشاره کرد زیرا هیچ گونه آلودگی زیست – محیطی ایجاد نمیکند و در برابر عوامل شیمیایی عایق مناسبی می باشد .
شرکت ایران پارس مفتخر است که با چندین سال تجربه در زمینه تولید انواع عایق های ساختمانی در حال حاضریکی از بزرگترین شرکت های خرید و فروش پشم سنگ و پشم شیشه می باشد . جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه خرید انواع عایق های حرارتی و رطوبتی از طریق شماره تماس های موجود در سایت با کارشناسان و مشاوران مربوطه در ارتباط باشید .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
3 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments