آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

نکات مهم در خصوص عایق بندی پشم سنگ

2018,04,14

دلایل زیادی وجود دارد که شما باید منزل و ساختمان خود را عایق بندی کنید و البته در خصوص آن ها اطلاعات لازم وکافی را کسب کنید. عایق بندی اگر به درستی مورد استفاده و نصب قرار گیرد، می تواند مانع هدررفت انرژی و کاهش هزینه های ساختمانی در مصرف انرژی شود.

امروزه، انواع مواد مختلفی در بازارهای جهانی وجود دارند که شما می توانید از آن ها به عنوان عایق بندی در پروژه های ساختمانی خود استفاده کنید، البته هرچند که انواع اصلی آن فقط محدود به چند مورد می شوند. از فوم و اسپری ها گرفته تا پشم سنگ نیز همه از انواع عایق هایی هستند می توانید در قسمت های مختلف ساختمان بنا برکاربردشان استفاده کنید. حتما تا به حال در خصوص انواع عایق هایی که می توانید استفاده کنید، شنیده اید یا آن را در مکانی خوانده اید ولی به هر حال توصیه می کنیم که اگر اولین بارتان است قصد استفاده از عایق ها مخصوص پشم سنگ را دارید، حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا چند دانستنی های در خصوص عایق بندی را بیان کنیم.

نصب عایق دیواری در دیوار

نصب عایق کار خیلی سختی نیست ولی یکی از مهمترین بخش هایی است که باید در نصب و چگونگی استفاده از آن، دقت کرد تا بتوانید آن نتیجه ای را که مدنظرتان است، بدست بیاورید.

بیشتر خانه های قدیمی فاقد عایق های ساختمانی هستند اما به این معنا نیست که دیگر نمی توان از عایق های حرارتی استفاده کرد. بهترین موقع برای نصب عایق بین دیوارها، بازسازی آن ها است. نصب عایق داخل دیوارها می تواند علاوه برکاهش هزینه سوخت می تواند مانع هدررفت انرژی از مابین دیوارها شود.

عایق های اسپری فومی

عایق های اسپری، رایج ترین نوع عایقی هستند که در داخل ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.عایق های فومی به صورت باز و بسته هستند. در حالت باز، جریان هوا می تواند داخل آن ها نفوذ پیدا کند اما در حالت بسته چنین اتفاقی نمی افتد. در واقع فضای داخلی فوم های بسته، با گاز های مخصوصی پر میشود و این بسته به نوع کارکرد و هدفتان بستگی دارد که از کدام نوع استفاده کنید.

بهبود عایق بندی با استفاده از پوشش

پوشش ها، مواد ترکیبی شیمیایی هستند که جایگزین کاغذهای پوششی می شوند.این نوع پوشش از نظر وزن سبکتر و همچنین عریض تر می باشند، از این رو نصب آن ها به مراتب ساده تر و سریعتر خواهد بود. مهمترین مزیت این پوشش ها، این است که می تواند مانع نفوذ رطوبت و گردوخاک به داخل عایق ها و دیگر قسمت ها شود.

ساختار پنل های عایقی

پنل های عایقی بیشتر در کف، دیوارها و سقف ها استفاده می شوند و به خاطر موادی که در تشکیل آن ها به کار رفته است، کاملا مقاوم هستند. این پنل ها شامل فوم های عایقی هستند که بین دو (شبه) تخته به صورت کاملا محکم قرار گرفته اند. از این پنل ها برای ساختمان هایی که توانایی محکمی در نگهداری لوازم را ندارند و همچنین نمی خواهند که هزینه ساخت و ساز برایشان خیلی گران تمام شود، استفاده  می گردد ولی به معنای کیفیت کم این نوع مواد و پنل ها نیست. در واقع، این پنل ها سبک هستند و کمتر بارسنگین را بردوش ساختمان متحمل می کنند.

فوم های بتنی

تقریبا می توان گفت که یک سوم این نوع فوم های بتنی مصارف غیرمسکونی دارند. بیشترین کارکرد این نوع فوم ها در شمال آمریکا است.

در مجموع هدف تمامی این نوع عایق بندی ها، کنترل هدررفت انرژی و کاهش هزینه سوخت ساختمان ها است. البته عایق های دیگری هم داریم مانند پشم شیشه و پشم سنگ. نکته دیگری که وجود دارد، این عایق ها فقط در صنعت ساختمانی مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه باغبانی و امنیتی کاربرد فراوانی دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments