آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

همه چیز درباره نانو عایق ها

2020,10,05
همه چیز درباره نانو عایق ها

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی درباره فناوری نانو در نانو عایق ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه همراه ما باشید:

آشنایی با فناوری نانو

به زبان ساده فناوری نانو به مطالعه ذرات در مقیاس اتمی و ابعاد نانومتری به جهت کنترل آن ها می گویند. هدف فناوری نانو فرم دهی یا ایجاد تغییرات در مواد موجود است.

نانو عایق ها تنها عایق هایی هستند که می توان شبیه به رنگ بر روی تمامی سطوح به کمک یک برس یا رول های نقاشی, از آن استفاده کرد.

نانو عایق ها علاوه بر کاهش هزینه باعث کاهش مصرف انرژی و تبادل انرژی بین داخل و خارج ساختمان می شوند.

انواع نانو عایق ها

نانو عایق ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  • عایق نوع GP: مورد استفاده برای سطوح غیر فلزی
  • عایق نوعPT: مورد استفاده برای سطوح فلزی

کاربرد نانو عایق ها

از نانو عایق ها جهت عایق کردن ساختمان های مسکونی و تجاری, لوله های انتقال نفت و گاز, مخزن ها و صنعت کشتی سازی استفاده می شود.

این عایق ها بالاترین کارایی را به جهت جلوگیری از لحاظ نفوذ آب, رطوبت و گرما از خود نشان می دهد. از این عایق ها در عایق کاری انواع سطوح مانند پشت بام, حمام, دستشویی, تراس, آشپزخانه, مخازن آب, کانال های آب, مخازن پروش ماهی, فونداسیون ها, کارخانجات, تعمیرگاه ها, سوله ها, ورزشگاه ها, نمایشگاه ها, حتی پیاده رو ها و … از نانو عایق ها استفاده می شود.

مزایای نانو عایق

  1. جدیدترین و به روزترین عایق های حرارتی تولید شده با بهره گیری از فناوری نانو در دنیا هستند. میزان انتقال حرارت این نوع عایق ها بسیار پایین بوده و بازده بسیار بالایی دارند.
  2. این عایق ها ضد آب بوده و براساس ساختار شیمیایی ارگانوسیلان که یک ترکیب دوست دار طبیعت بوده و قابل حل در آب نیز هست, ساخته می شوند.
  3. عملکرد این عایق ها به صورت جذبی بوده و قابل اجرا هم در ساختمان های قدیمی و هم ساختمان های جدید است.
  4. این عایق ها قادرند به ریزترین منافذ جسم با ابعاد 5 الی 200 نانومتر نفوذ کنند و یک لایه پوششی برای جسم به عنوان نوعی پوشش ضد آب ایجاد کنند.
  5. جالب است بدانید که نانو عایق به شکل مایع است. این عایق تنها عایقی است که قابلیت نصب بر روی هر سطحی با هر نوع وسیله رنگ آمیزی را دارد. بنابراین با هزینه اندک و بدون تغییر در ظاهر ساختمان می توانید از اتلاف انرژی به کمک این عایق ها صرفه جویی کنید.
  6. یکی از خواص این عایق ها خاصیت چسبندگی بالای آن است که به خوبی تمامی سطح را پوشش می دهد و مانع از خوردگی آن ها می شود. در نتیجه یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش لوله های نفت و گاز و آب است.
  7. این نوع عایق ها قابلیت تنفس و چسبندگی بالایی دارند.
  8. اجرا و نصب راحتی دارند که نیاز به استفاده از حرارت ندارد.
  9. تقریبا در همه صنایع و برای همه جا کاربرد دارند.
  10. به راحتی بر روی سطوح می نشیند و بر عمق آن نفوذ می کند.

 

مطالب مفید خواندنی: تفاوت پشم سنگ و پشم سرباره

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments