آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

پانل نیمه سخت پشم شیشه و کاربردهای آن

2018,07,25

پانل نیمه سخت پشم شیشه

پانل نیمه سخت پشم شیشه ، تخته های نیمه سخت هستند که از پشم سنگ دارای رزین که به وسیله ی پرس های سنگین فشرده شده اند تولید می شوند و اغلب برای سطوح صاف و دارای انحنای کم مورد استفاده قرار می گیرند.

مقاومت و محدوده ی دمای کارکرد این پانل ها 300 درجه سانتیگراد است. که می توانند حرارت و گرما را در این دما تحمل کنند.

کاربرد پانل نیمه سخت پشم شیشه

پانل نیمه سخت پشم شیشه به دلیل مقاومت و استحکام و قابلیت های متفاوتی که دارد در ساختمان سازی و صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد.

عایق بین جداره دیوار در ساختمان سازی برای جلوگیری از اتلاف انرژی و هم چنین در استودیوهای صدابرداری، سالن های کنفرانس و فرودگاه و هم چنین به عنوان پوشش عایق بدنه ی مخازن بزرگ و سقف و دیوار کوره ها و سرد خانه ها از پشم شیشه استفاده می شود.

 

چرا پانل نیمه سخت پشم شیشه را انتخاب کنیم؟

  • مقاوم در برابر عوامل باکتریای و حشرات و قارچ ها
  • قابلیت جذب صدا با فرکانس های بالا
  • نصب آسان و قابلیت برش و شکل پذیری راحت
  • عایق سبک و نسوز و بی خطر

ایمنی در کار به هنگام استفاده از محصولات پشم شیشه

پانل نیمه سخت پشم شیشه در واقع پشم معدنی است که از مذاب شیشه تولید می شود و به صورت الیاف منعطف درمی آید . یکی از پرکاربرد ترین و قدیمی ترین عایق حرارتی است که در داخل کشور تولید می شود.

پشم شیشه برای سلامتی خطر دارد؟

همان طور که می دانید خیلی از افراد بر این باور هستند، آزبست که ماده ای خطرناک و سرطان زا است در تولید این نوع از عایق ها به کار می رود ولی این گونه نیست در حقیقت پانل نیمه سخت پشم شیشه و آزبست هیچ ارتباطی باهم نداشته و در تمامی دنیا به عنوان پرکاربردترین عایق صنعتی استفاده می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته موادی که برای انسان سرطان زا هستند به چند گروه تقسیم می شوند که آزبست در گروه اول و پشم شیشه در گروه کافئین و چای قرار گرفته است و هیچ گونه طبقه بندی سرطانی به آن تعلق ندارد .

اما در صورتیکه پشم شیشه با چشم یا پوست بدن در تماس باشد خطراتی را به همراه خواهد داشت. هم چنین اگر به صورت گرد در فضا پخش شده باشد تنفس آن موجب آسم و سرطان ریه می شود اما امروزه به دلیل رعایت استاندارها در تولید پشم شیشه خطرات احتمالی برای انسان رفع شده است اما باز هم به کسانی که در ارتباط مستقیم با این مواد هستند توصیه می شود که نکات ایمنی را رعایت کنند و در حین کار حتما از لباس های مخصوص و ماسک استفاده کنند.

طبقه بندی محصولات پشم شیشه                     

براساس ضخامت و مدل بسته بندی نامگذاری می شوند:

  • پشم شیشه پتویی
  • پشم شیشه فاقد رزین
  • پانل سخت پشم شیشه
  • پانل نیمه سخت پشم شیشه
  • عایق های لوله ای پشم شیشه

محصولات بالا در 2 گرید 1 اینچ و 2 اینچ تولید می شوند.

شاخص های فنی در پشم شیشه

  • دانسیته
  • لفاف
  • ضخامت

یکی از مهم ترین گزینه های انتخاب در پشم سنگ نوع و جنس لفاف می باشد به این صورت که لفاف از جذب رطوبت به داخل پشم شیشه جلوگیری می کند و این امر در مقاومت پشم شیشه در برابر گرما و صوت بسیار موثر می باشد.

از ویژگی های مهم پشم شیشه این است که نسوز هستند و از آتش سوزی و منتشر شدن آتش در مراکز صنعتی و ساختمان ها جلوگیری می کنند.

مقاومت این نوع عایق نسبت به جذب فرکانس های صوت به میزان ضخامت آن بستگی دارد، یعنی هرچه ضخامت عایق بیشتر باشد مقاومت آن نسبت به جذب صدا بالاتر است.