آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

پایداری محیط با پشم سنگ(تاثیر پشم سنگ در پایداری محیط زیست و ساختمان ها)

2021,07,31
پایداری محیط با پشم سنگ

پایداری محیط با پشم سنگ  عایق حرارت و عایق صوتی پشم سنگ، یکی از پرکاربردترین عایق ها در صنایعی مثل ساختمان سازی در دنیا است و عایق پشم سنگ از سه راه زیر می تواند باعث پایداری محیط زیست و ساختمان شود:

  1.  ایجاد حرارت مناسب و صدای کم محیط و بهتر شدن محل زندگی و محل کار
  2.  کاهش در مصرف انرژی و صرفه جویی در آن که باعث کم شدن گاز های گلخانه ای می شود
  3.  کم شدن ضایعات از راه تولید کردن همساز با محیط زیست

ساختمان‌هایی که گرمای تولید شده یا همان انرژی تولیدی را در خود نگهداری می کنند تا دمای مناسب برای فرد را فراهم کند و مقدار مصرف انرژی را در محل زندگی و  محیط کار را کم می کند قطعاً محیط بهتر و با کیفیت تر برای زندگی کردن انسان و کار فراهم می کند.

عایق حرارتی پشم سنگ بازده زیادی که دارد این امکان را برای محل مورد نظر شما فراهم می سازد در نتیجه باعث ذخیره انرژی ساختمان می شود.

پایداری محیط با پشم سنگ و کمک به محیط زیست و امکان بازیافت

در این فرآیند تولید عایق حرارتی صوتی پشم سنگ مقدار ۲۵ درصد زائدات صنایع فولاد و آهن مورد استفاده قرار می گیرد در نهایت باعث تولید پشم سنگ درجه یک می شود.

در حقیقت عایق پشم سنگ از فیبر های خیلی نازک سنگ های آتشفشان می باشد،مثل دولومیت و بازالت، عکس های مشکی و سفت و سخت دانه های کوچک آتشفشانی.

سنگهای آتشفشان به همراه سر باره کوره فولاد است که برای تولید عایق حرارتی پشم سنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل این که در تولید عایق حرارتی پشم سنگ از مواد زائد استفاده می شود و باعث کمتر استفاده شدن از سنگهای آتشفشانی می شود در نتیجه کمک به حفظ محیط زیست و پایداری آن و به حفظ منابع طبیعی کمک می کند. عایق سنگ پشت به دلیل ساختاری که دارد در برابر آتش سوزی، خوردگی، قارچ ها و حشره ها مقاومت زیادی دارد.

 کم شدن گازهای گلخانه‌ای یکی از موارد پایداری محیط با پشم سنگ

هر ساله حجم زیادی از سوخت های فسیلی باعث گرم شدن ساختمان ها می شود. فراهم کردن انرژی گرمایشی ساختمان باعث می‌شود که تولید گاز کربن دی اکسید زیاد شود. با استفاده کردن از عایق حرارتی پشم سنگ در ساختمان ها مقدار مصرف انرژی و نیز تولید گازهای گلخانه ای کم شود.

 پشم سنگ چیست

پشم سنگ عضو خانواده‌های عایق های صوتی و حرارتی که از الیاف معدنی تشکیل شده است می باشد. عایق پشم سنگ با ساختارهای متفاوت و شکل های مختلفی در ساختمان های مسکونی، پالایشگاه های گاز و نفت، مجتمع های پتروشیمی، صنایع سنگین و نیروگاه ها با عنوان عایق صوتی و حرارتی کاربردهای زیادی دارد.

از مهمترین فایده های پشم سنگ که به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرد می‌تواند باعث کم شدن هزینه های انرژی با توجه به ضرورت استفاده از عایق های صوتی و حرارتی و نیز عایقی نسوز، همسو با محیط زیست و استریل که با توجه به اهمیت بحث های پایداری انرژی امروزه می‌توانند بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

 نصب پشم سنگ

با توجه به انواع مختلفی که این عایق دارد روش نصب های متفاوتی نیز دارد.

استفاده از گل میخ مخصوص نصب عایق پشم سنگ یکی از روش های نصب می باشد. به این صورت که گل میخ که جزو ثابت می باشد روی دیوار نصب شده، پس از قرار گرفتن عایق در محل خود کودکی یا نگهدارنده گل میخ در جای خود قرار داده میشود.

مورد استفاده قرار دادن ساختار های چوبی و ساختار دیوار خشک از راه های دیگر نصب عایق پنل است. نصب عایق های رولی باید توسط نصاب ماهر صورت بگیرد چرا که نیازمند آشنایی بیشتر با محصولات رولی و همچنین تخصص فنی است.

 انواع پشم سنگ

پشم سنگ لوله ای: برای لوله هایی که سیالات گرم و سرد و بخار در آنها جریان دارد عایق لوله پشم سنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

پشم سنگ رول: برای پوشش سقف های کاذب و عایق کاری آن ها، سقف سوله ها، کانال هایی که گردش هوا در آنها جریان دارد و سیستم های تهویه و آب سردکن پشم سنگ رولی به کار رفته می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments