آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

پشم سرامیک یا فیبر سرامیک چیست؟

2018,07,25

معرفی پشم سرامیک و اهمیت استفاده از آن

پشم سرامیک و یا فیبر سرامیک برای مقاصد عایق شده امروزه بسیار محبوب شده است. تقریبا تمام شرکت ها امروزه این محصولات را تقاضا می کنند زیرا به طور عمده برای کنترل گرما استفاده می شوند. محصولات فیبر سرامیک به طور گسترده ای توسط بنگاه های مختلف استفاده می شود که شامل عملیات و فرایندهای تولیدی است که تولید یا استفاده از درجه حرارت بالا را دارند. این مواد در برنامه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و انواع مختلفی دارند. برای دادن یک ایده در مورد فیبر سرامیک، می توانید به راهنمای زیر مراجعه کنید.

پشم سرامیک چیست؟

به عنوان “مواد نسوز مقاوم” شناخته می شود، ماده خاصی است که دارای خاصیت مقاوم در برابر حرارت است. این در درجه اول از سیلیکات آلومینیوم تشکیل شده است که شامل فیبر ساخته شده از الیاف مختلف پلی کریستال و شیشه ای مذاب است. به عنوان یک ماده عالی برای عایق سازی، فیبر سرامیکی به انواع مختلفی می رسد و می تواند برای برنامه های متعدد استفاده شود.

فیبر سرامیکی در بهبود عمر تجهیزات خود، با محافظت از آنها از اثرات عملیات با درجه حرارت بالا، کار بسیار خوبی انجام می دهند. این در نهایت می تواند انرژی را حفظ کند و در دراز مدت منجر به بهبود بهره وری شود. با این حال، حتی با در نظر گرفتن تمام مزایای مهم این است که مطمئن شوید که پتو را به درستی در اختیار دارید تا جلوه های کامل داشته باشید. در حالی که می توان آنها را در صورت بروز حادثه ای به حالت عادی بازگرداند، می تواند خود را از بین برده و در هنگام حرکت، می تواند باعث تحریک پوست و حفاظت گرد و غبار شود. بنابراین در حالی که آنها سبک وزن و آسان برای حمل و نقل هستند، برخی از ملاحظات وجود دارد که باید در هنگام کار با آنها در نظر بگیرید.

در اینجا انواع خاصی از کاربردهای معمول پشم سرامیک وجود دارد:

پشم سرامیک مناسب برای شرایطی است که در تماس مستقیم با شعله های آتش است. با توجه به عملیات تولید، این فرم معمولا در صنایع قدرت، متالورژی و پتروشیمی استفاده می شود.

پارچه – هنگامی که به شکل پارچه، پشم سرامیک معمولا در معماری استفاده می شود. آنها در درب های آتش، عایق کوره، ظروف مقاوم در برابر حرارت خاص و برای لوله های گرمایش استفاده می شود.

طناب – به عنوان یک طناب، فیبر سرامیکی برای حمایت یا اتصال چندین ساختار مقاوم در برابر حرارت استفاده می شود. آنها می توانند به عنوان سیم پیچ برای لوله های با درجه حرارت بالا، مفاصل انعطاف پذیر و اتصالات فولادی گرم مورد استفاده قرار گیرند.

کاغذ – پشم سرامیک در فرم کاغذ ایده آل برای مقاصد عایق بندی ایده آل است. این به طور گسترده ای به عنوان واشر برای نگهداری یا نگهداری از درجه حرارت بالا استفاده می شود. همچنین می تواند به عنوان مواد بسته بندی برای کاهش اصطکاک استفاده شود.

افزودنی – در فرم یک افزودنی، فیبر سرامیک مناسب برای ساختارهای مختلف معماری است. آنها می توانند برای سقف، دیوارها برای احتراق تجهیزات گرمایشی مختلف و سایر سازه هایی که نیاز به مقاومت در برابر حرارت دارند مورد استفاده قرار گیرد.

فیبر سرامیک یک ماده بسیار مفید و همه کاره است که برای نگهداری یا کنترل دمای بالا استفاده می شود. یک ماده بسیار موثر که برای شرکت های تولیدی مختلف امکان پذیر است.

برنامه های کاربردی پشم سرامیک عبارتند از:

  1. درب کوره، عایق سقف؛
  2. صنایع شیمیایی تجهیزات واکنش با دمای بالا و تجهیزات گرمایشی دیوارها را پوشش می دهد؛
  3. مواد ساختمانی کوره صنعتی، دستگاه های گرمایش، پوشش دیوار حرارت لوله؛
  4. شرایط استفاده از پتو الیاف سرامیکی و دیگهای بخار قدرت، توربین های گاز و عایق حرارت هسته ای.
  5. استفاده از پتو الیاف سرامیکی اطفال در حفاظت از ساختمان های بلند ساختمان، عایق حرارتی؛
  6. مواد فیلتر بالا درجه حرارت؛
  7. کوره صنعتی، پوشش دیگ بخار، عایق حمایت از عایق نسوز؛
  8. بخار گاز و سایر تجهیزات حرارتی؛
  9. مواد عایق لوله با انعطاف پذیر با درجه حرارت بالا؛ واشر درجه حرارت بالا؛ فیلتر درجه حرارت بالا؛
  10. عایق حرارتی راکتور؛
  11. انواع تجهیزات صنعتی، اجزای الکتریکی، عایق آتش؛
  12. مواد عایق حرارتی سوخته تجهیزات؛
  13. ماژول سقوط بلوک روکش بلوک و مواد خام؛
  14. عایق حرارتی ریخته گری؛عایق حرارتی