آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

پشم شیشه رولی روکش دار در صنعت

2018,07,25

 معرفی پشم شیشه رولی روکش دار

پشم شیشه رولی روکش دار از جمله عایق های حرارتی می باشد که کاربرد گسترده ای در ساختمان و صنعت دارد . ماده اصلی و اولیه برای تولید این عایق سنگ بازالت است که این سنگ از بازمانده ی فعالیت های آتش فشان ها به وجود می آید .

فرآیند تولید پشم شیشه رولی روکش دار در صنعت چگونه است؟

روند تولید پشم شیشه طی مراحل مختلفی صورت می گیرد . یکی از مهم ترین روش های آن تولید الیاف پشم شیشه است. ابتدا مواد اولیه برای تولید پشم شیشه را وزن می کنند که شامل سنگ آهک و سیلیس و سودا و سولفات سدیم می باشد و سپس باهم مخلوط کرده و پس از مخلوط کردن مواد باهم آنها را ذوب می کنند که به صورت شیشه مذاب در می آید .

درنهایت شیشه مذاب در دستگاهی قرار داده که به سرعت در حال گردش است و با عبور این مواد از سوراخ های بسیار ریزی که در دستگاه موجود است مذاب شیشه به الیاف پشم شیشه  تبدیل می شود .

مقدار رزین موجود بستگی به کاربرد الیاف پشم شیشه دارد که این مقدار متفاوت است . رزین در پشم شیشه مانند چسب عمل کرده و بعد از وارد شدن به تونل های حرارتی الیاف پشم شیشه 350 درجه سانتی گراد حرارت دیده و آب و سیلون آن خشک شده و فشرده می شوند و بعد از آن پشم شیشهبرش داده شده و بسته بندی می شود .

ویژگی های مهم پشم شیشه رولی روکش دار:

  • مقاومت فوق العاده در برابر گرما و آتش سوزی
  • مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • مقاوم در برابر جذب صدا
  • دانسیته 100kg/m3
  • استاندارد EN13162/EN13501

مهم ترین ویژگی همه ی عایق های حرارتی مقاومت فوق العاده ی آن ها در برابر گرما می باشد به گونه ای که می توانند دمای 800 درجه سانتی گراد را تحمل کنند و در برابر حرارت مستقیم مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

پشم شیشه رولی روکش دار به دلیل دانسیته بالا نسبت به انواع دیگر مقاومت نفوذی بالایی داشته و از نفوذ رطوبت و آب به داخل جلوگیری می کند. این نوع عایق ها با ضخامت های متفاوتی در صنعت تولید و کاربرد دارند.

دسته بندی پشم شیشه

  • پشم شیشه رولی روکش دار یا بدون روکش

منظور از روکش در حقیقت کاغذ فویل آلومینیومی ساده می باشد که وزن مخصوص آن 12 الی 24 کیلوگرم است و می توان صفحات متفاوتی از آن را تولید کرد.

ویژگی جذب صدا در پشم شیشه

یکی از ویژگی های مهم عایق های حرارتی قابلیت و توانایی جذب اصوات از محیط می باشد به گونه ای که از آن ها در ساختمان سازی بسیار استفاده می شود . استفاده از این نوع عایق ها علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه ها می شود ، در کاهش آلوگی صدا هم نقش بسزایی دارد. و در اکثر بیمارستان ها و سالن های کنفرانس و سخنرانی و فرودگاه ها و ساختمان های تجاری استفاده می شود .

 کاربرد پشم شیشه در ساختمان

مهم ترین بخش عایق کاری در ساختمان ها ، سقف ساختمان است. عایق سقف به دو صورت خارجی و میانی تقسیم می شود. از عایق های حرارتی بیشتر در سقف میانی استفاده می شود . در صورتی که در این قسمت از سقف از پشم سنگ استفاده گردد ،  درمصرف انرژی و هدر رفت آن حدود 50% صرفه جویی کرده ایم . و مصرف انرژی در ساختمان به اندازه 35 تا 48 درصد کاهش پیدا می کند . در حقیقت با استفاده از این عایق ها در ساختمان می توان در فصل های سرد سال دمای محیط داخل ساختمان را تا 7 درجه سانتی گراد گرم تر کرد و در تابستان ها دمای داخل را تا 8 درجه خنک تر کرد.

یکی دیگر از ویژگی های پشم شیشه رولی روکش دار خاصیت نسوز بودن آن است . از این نوع عایق در سقف کارخانه ها و سوله ها به دلیل خاصیت ضد حریق آن ها بیشتر استفاده می شود .