آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان عرفان

(شرکت بازرگانی - تولیدی ایران پارس)

09123100775

چگونه از پشم سنگ در باغبانی هیدروپونیک استفاده می شود؟

2018,04,15

پشم سنگ همانطور که میدانید یک عایق حرارتی و صوتی است با تحمل دمای 750 درجه سانتیگراد می باشد. از پشم سنگ در موارد بسیار مختلفی استفاده می شود مانند پالایشگاه ها، نیروگاه ها، صنایع غذایی، ساختماتی، تاسیساتی و حتی گلخانه های هیدروپونیک که کشت بدون خاک است، استفاده می شود. پشم سنگ به دلیل مزیت هایی که دارد، کاربرد و استفاده آن رو به رشد است از آن امروزه به عنوان یک مصحول مستقل یا در بخش های مختلف مانند باغبانی استفاده می شود. در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا پایه های چگونگی استفاده از این محصول را در باغبانی هیدروپوینک که در واقع کشت بدون خاک است و آن را آبکشت می گویند، بیان کنیم.
چگونگی باغبانی هیدروپونیک با استفاده از پشم سنگ
استفاده از این محصول در هیدروپونیک، فقط 5 مرحله کاملا ساده دارد و حتی افرادی که تخصصی هم در این زمینه ندارد، به راحتی می توانند استفاده کنند:
1. خرید محصول
اول از همه باید یک بسته پشم سنگ برای رشد دانه ها که مخصوص این کار است را خریداری نمایید. این نوع پشم سنگ ها در بسته های کاملا مناسب که دارای اندازه 20*10 اینچ است، در فروشگاه های مخصوص یا گلخانه ها نیز به فروش می رسد.
2. سطح PH را تنظیم کنید
بسته به برند پشم سنگی که شما خریداری می کنید، دستورالعمل های آن متفاوت است. PH آب را باید با استفاده از آب لیمو یا تنظیم کننده آن به مقدار 5.5 برسانید. برای اینکه بتوانید مقدار دقیق را اندازه بگیرید، می توانید از ابزار اندازه گیری PH استفاده کنید.پشم سنگ را تا موقعی که کاملا خیس نشده است، آن را درون آب قرار دهید. به هیچ وجه ماده با دست فشار ندهید برای اینکه تنظیماتی که شما برای PH ایجاد کرده مناسب باغبانی است و هرگونه فشار باعث تغییر مقدار آن می شود.
3. کاشتن دانه ها
مرحله بعدی کاشتن دانه ها در هر مکعب و قسمت است. بسته به دانه، ممکن است که شما بخواهید چندتا از آن ها را در یک مکعب قرار بدهید. البته توصیه می کنیم که اطلاعات بیشتر در خصوص دانه ها را حتما از فروشنده محصولات بگیرید.
4. محلول های طبیعی را اضافه کنید
آبی که شما برای رشد دانه ها استفاده می کنید، باید یک محلول غذایی رقیق مخصوص آن ها را باشد( یا ترکیب شود). در طول مراحل اولیه چرخه رشد گیاه، دانه ها نیازی به استفاده از مواد مغذی زیاد در محلول نمی باشد. هرچه محلول ها مغذی باشند، گیاه سریع تر و کامل تر رشد می کند. این نکته را در نظر داشته باشید که آبیاری بیش از حد باعث خراب شدن و کاهش سرعت رشد می شود.
5. در یک محیط جدید پیوند بزنید و بکارید
معکب های پشم زمانی آماده پیوند می شوند که ریشه های عمودی در انتهای مکعب قابل دیدن باشند. در این موقع شما باید تصمیم بگیرید که کجا می خواهید گیاهان خود را منتقل کنید و اگر قرار است که آن را به یک مکعب بزرگتر انتقال دهید، احتمال اینکه ماده های قرار گرفته از دست برود زیاد است. مراقب انتقال پشم سنگ به یک کالبد( منظور قسمتی است که برای باغبانی استفاده می شود) بدون خاک باشید، برای اینکه این ظرف جدید می تواند کل آب را جذب کرده و مکعب های پشم سنگ را قبل از اینکه ریشه به محیط بدون خاک جدید برسد، خشک کند. بخاطر همین، خیلی مهم است که سیستم ریشه گیاهان قبل از پیوند به خوبی در خاک قرار بگیرند.
پشم سنگ برای موادهای و کشت های بدون خاک یک گزینه فوق العاده عالی می باشد که می تواند برای باغبانی عادی و حتی کشاورزی پیشرفته و صنعتی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. فقط توصیه می کنیم که اگر هیچ زمینه ای در خصوص باغبانی و استفاده ازپشم سنگ ها ندارید، حتما از قبل با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و از مکان هایی این محصول ودانه ها را خریداری کنید که اولا فروشنده اطلاعات کافی را نسبت به آن ها داشته باشد و بعدا اینکه مرکز معتبر فروش گل و گیاه باشد. همچنین با کمی جستجو در اینترنت می توانید تا حدی با کاشتن بدون خاک دانه با پشم سنگ آشنا شوید همانند این مقاله که ما برای شما نوشته ایم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments